visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

GEOMAX įrenginių kokybė tenkina šalies profesionalus

GEOMAX įrenginių kokybė tenkina šalies profesionalus GEOMAX įrenginių kokybė tenkina šalies profesionalus

GPS partneris, UAB

gpspartneris.lt

UAB „GPS partneris“, oficiali šveicarų kompanijos „GeoMax“ atstovė Lietuvoje, jau dvyliktus metus prekiauja profesionalia matavimo įranga, skirta kelininkams, matininkams, statybininkams, inžinieriams, architektams ir kitų sričių specialistams. Ši įmonė vertina kiekvieną savo klientą, siūlydama platų kokybiškų prekių asortimentą, technologines naujoves ir patogias paslaugas.

Pardavimo ir organizaciniais klausimais klientus konsultuojantis bendrovės „GPS partneris“ direktorius Remigijus Abromavičius pabrėžia, kad pagrindiniai bendrovės parduodamos matavimo įrangos privalumai yra tikslumas, kokybė ir ilgaamžiškumas.

„Matavimo įrenginių yra daug ir įvairių. Mes prekiaujame profesionalia GPS įranga, elektroniniais tacheometrais, optiniais, skaitmeniniais ir lazeriniais nivelyrais, lazeriniais atstumo matuokliais (DISTO), 3D skeneriais, GIS ir geodezine įranga, žemės ūkio mašinų valdymo sistemomis ir kita kokybiška, profesionalia matavimo įranga“, – pasakojo bendrovės direktorius R. Abromavičius.

Itin įdomus darbas su 3D skeneriais, kurie surenka vadinamuosius taškų debesis (angl. PointClouds). Šie apdorojami specialiomis kompiuterinėmis programomis ir gaunamas erdvinis 3D objekto modelis. Taškus erdvėje fiksuoja specialus lazeris. Per sekundę išmatuojama nuo keliasdešimt tūkstančių iki milijono ir daugiau taškų, paraleliai gali būti atliekamas objekto fotografavimas, o pagal surinktą informaciją atkuriamas vietovės ar objekto erdvinis skaitmeninis vaizdas. Skeneriai gali būti antžeminiai (pastatomi ant žemės), transportabilūs (montuojami ant transporto priemonių, jie erdvę matuoja pastariesiems judant) ir veikiantys ore (montuojami bepiločiuose ar įprastuose lėktuvuose).

Pasak bendrovės „GPS partneris“ vadovo, erdvės informacijos surinkimas ir apdorojimas ypatingas tuo, kad pagal surinktą informaciją kompiuteryje galima tiesiog projektuoti, braižyti, modeliuoti, matuoti atstumus, objekto aukštį, plotį, apimtį, tūrį, apskaičiuoti plotą, automatizuotai braižyti plokštumas, cilindrus ir kitas formas.

Pasiekimai: tarp didžiausių Europoje

„GeoMax“ – tai vienintelė iš daugelio švedų koncerno „Hexagon Group“ įsigytų įmonių (tarp kurių tokios garsios matavimo produktų gamintojos kaip „Leica-Geosystems“, „Novatel“, „Intergraph“ ir dar septynios dešimtys įmonių), kuri buvo sukurta būtent paties koncerno viduje, panaudojant jau egzistuojančias technologijas, o šiuo metu yra savarankiškai kurianti, viena iš pirmaujančių pasaulio kompanijų geodezinės įrangos ir naujų technologijų srityje.

„Kompanija „GeoMax“ rimčiau pradėjo dirbti prieš 6–7 metus. Prieš tai ji neskyrė tiek daug investicijų į naujausias technologijas ir nebuvo užsibrėžusi didelių tikslų. Šiuo metu ji yra ketvirta Europoje ir reitingai kasdien vis kyla aukštyn“, – patikino R. Abromavičius.

Pasak jo, vieni iš matavimo įrenginių yra „GeoMax“ itin aukštos kokybės elektroniniai tacheometrai. Tai sudėtingas matuojantis kampus ir atstumus įrenginys, kuriame įmontuotas kompiuteris apdoroja gautą informaciją ir ją parodo skaitmeniniame ekrane. Atsižvelgiant į elektroninių tacheometrų tikslumo klasę, modelį ir funkcionalumą, jie yra skirstomi į žemos, vidutinės ir aukštos klasės arba precizinius. Atstumai gali būti matuojami iki milimetro dešimtosios, o kampai – iki 1 sekundės tikslumu ar net tiksliau. Įrangos tikslumas yra standartizuotas, todėl kiekvienas gamintojas privalo turėti savo įrenginių aprašus, techninių parametrų ir kalibravimo dokumentaciją.

Iš „GeoMax“ elektroninių tacheometrų „Zoom35“ ir „Zoom80“ matavimo tikslumo parametrai yra patys geriausi: kampo matavimo tikslumas –1 sekundė, o matuojant 1 km atstumą lazeriniu įrenginiu gaunamas tikslumas apie 4 mm, į prizmę – 2–2,5 mm. Šie elektroniniai tacheometrai gali būti naudojami strateginių objektų, pastatų, statinių bei konstrukcijų deformacijos stebėjimo projektuose.

„Prieš keletą metų Kruonyje esame atlikę vandens rezervuaro pagrindinės atraminės sienos deformacijų monitoringą. Buvo stebimi gelžbetonio sienos (kurios aukštis daugiau kaip 50 m) ir kitų svarbių objektų (vamzdynų, turbinų ir kitų, taip pat administracinių pastatų) deformacijos. Per metus objektą stebėjome trimis etapais ir buvo nustatyti milimetrų eilės svyravimai, kurie neviršijo paskaičiuotų leistinų normų. Šio objekto deformacijų stebėjimai buvo atliekami automatizuotai, panaudojant aukšto tikslumo robotizuotus elektroninius tacheometrus, GPS sistemas ir posvyrio sensorius. Informacija buvo renkama nuotoliniu būdu per radijo ir interneto ryšį, ją apdorojo specialios stebėsenai skirtos programos“, – prisiminė bendrovės direktorius.

Atliekant matavimus tacheometru svarbu yra matuojamas atstumas, oro sąlygos ir paties prietaiso tikslumas, kad rezultatas būtų patikimas. GPS sistemos yra mažiau lepios oro sąlygoms, tačiau matavimo tikslumą nulemia palydovų išsidėstymas, komunikacinio ryšio stiprumas ir kiti veiksniai. 2006 m. bendrovė „GPS partneris“ pirmoji Lietuvoje įrengė GPS referencinių stočių tinklą – „LeicaSmartNet LT“, dengiantį visą Lietuvos teritoriją. GNSS referencinį tinklą valdo pažangiausia „Leica GNSS SPIDER“ programinė įranga, kuria transliuojamos pataisos tinklo vartotojams, kaupiami statiniai matavimo duomenys, automatiškai generuojamos GPS vartotojų prisijungimo ataskaitos ir atliekamos kitos funkcijos. „Leica SPIDER“ programinės įrangos ir „SmartNet“ veikimo būsena bei kokybė nuolat prižiūrima SPIDER QS (angl. Spider Quality Control) programinės įrangos, kuri nepertraukiamai stebi tinklo veikimo būseną, jo tikslumą, esant reikalui siunčia skubias žinutes elektroniniu paštu ar GSM ryšiu tiesiai tinklo valdytojui bei sukuria GNSS tinklo būsenos ataskaitas realiuoju laiku. GNSS įrangos naudotojas, pasirinkęs „LeicaSmartNet LT“ referencinį tinklą ir atlikdamas savo darbus lauke, gali būti užtikrintas dėl matavimų kokybės ir tikslumo net 24 valandas per parą, ištisus metus visoje Lietuvos teritorijoje. „LeicaSmartNet LT“ GNSS referencinio tinklo statusas yra suderintas su Nacionaline žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos ir veikia legaliai. „LeicaSmartNet LT“ yra „SmartNetEurope“ GNSS tinklo dalis ir yra valdomas iš ypač gerai saugomų ir prižiūrimų serverių Didžiojoje Britanijoje.

Vakar ir šiandien

„Vertiname kiekvieną klientą, visi jie mums svarbūs. Daugiausiai įrenginių parduodame matininkams, atliekantiems žemės kadastrinius matavimus, nemažai – statybininkams, kelininkams, architektams, metrologams. Įvairių specialistų poreikiai iš dalies skirtingi, bet galutinis rezultatas vienas: svarbiausia – matavimų tikslumas“, – pabrėžė R. Abromavičius.

Prieš maždaug 10 metų pirmieji mūsų klientai kelininkai pradėjo aktyviai naudoti robotizuotus elektroninius tacheometrus. Panaudojant juos kartu su kelio remonto mašinomis: greideriais, ekskavatoriais, asfalto klojimo ar kito tipo mašinomis, po truputį pereita prie aukštesnių ir naujesnių technologijų kelių tiesimo darbuose. Šiuo metu kelių tiesimo mašinos naudoja 3D sistemas, valdomas elektroninių tacheometrų ar GPS sistemų, iš kurių signalai perduodami operatoriui į mašinoje sumontuotą specialų kompiuterį realiu laiku. Automatiškai valdomi mašinose sumontuoti įrenginiai – peiliai, frezos, kaušai ir kt. Visa tai žymiai paspartina darbų eigą ir padeda išlaikyti aukštus projektinius reikalavimus. „Be to, jei po žeme yra elektros kabeliai, vamzdynai ar kitos komunikacijos ir jei jie yra užfiksuoti konkrečios vietovės skaitmeniniame projekte, labai maža tikimybė, kad pastarosios komunikacijos darbų atlikimo metu bus nutrauktos“, – paaiškino R. Abromavičius.

Kaina ar kokybė?

Anot bendrovės „GPS partneris“ vadovo, kelininkai technologijų srityje yra pakankamai toli pažengę. Žinių jie semiasi parodose Vokietijoje ar kitose šalyse. Be to – internetas visagalis, jame galima rasti visą reikalingiausią informaciją, filmukus apie tai, kaip paprasčiau, tiksliau, kokybiškiau ir ekonomiškai dirbti su šių dienų pažangiausiomis technologijomis. Tokia informacija padeda tobulėti, tad Lietuvoje yra nemažai kelių tiesimo ir remonto sektoriaus kompanijų, kurios jau ne vieneri metai naudoja ir yra įdiegusios net dešimtis tokių moderniausių sistemų.

„Pirmas žingsnis visada pats sunkiausias. Pavadinkime tai persilaužimu. Tačiau kai įdiegiama bent vieną sistemą, kompanijoje pajuntama reali įrenginio nauda, bandoma tokias sistemas diegti ir kituose kelių tiesimo ar priežiūros mechanizmuose“, – pastebėjo pašnekovas.

Jo teigimu, kaina Lietuvoje vis dar išlieka svarbiausias rodiklis. Užsienyje, kur vertinama kokybė, pirmiausia žiūrima į pastarąją, o tik paskui į kainą. Mūsų viešųjų pirkimų sistema ne taip orientuota, kaip turėtų būti. Perkamas pigiausias produktas, kuris vėliau nepateisina lūkesčių, tuomet nusiviliama, nes jei sistema ar įrenginys lūžta, genda ir nepasiekiama numatytų rezultatų, prasideda problemos, grandininė reakcija.

„Būdamas kelininko vietoje pirmiausia sužinočiau, kaip vieni ar kiti įrenginiai pasiteisino kitose šalyse. Juk taip galima susidaryti geresnę nuomonę, o klausyti tik to, ką pripasakoja pardavėjai, rizikinga, – savo nuomonę išsakė įmonės direktorius. – Tiesa, ir pats pardavėjas pardavėjui nelygu. Man priimtinas toks pardavėjas, kuris prekiauja kokybiška įranga ir tuo pasitiki, vertina savo klientus ir sveiką konkurenciją. Tas, kuris niekina konkurentus – kelia didelių abejonių…“ R. Abromavičiaus manymu, tarp pardavėjo ir pirkėjo pirmiausia turi būti užmegzti dalykiniai, bet šilti santykiai, užtikrinantys ilgalaikį bendradarbiavimą.

Turi vykti informatyvus bendravimas, kurio metu pirkėjas įvardija savo norus ir nebijo užduoti klausimų apie galbūt mažai žinomus ar nežinomus dalykus. Kai pardavėjas kažką primygtinai bruka potencialiam pirkėjui, tokia perteklinė reklama sukelia įtarimų ir veikia kaip tik atstumiančiai.

„Iki šiol nė vienas klientas nėra gražinęs nupirkto produkto – tai rodo, kad parduodami tik kokybiški įrenginiai. Klientų patogumui prekiaujame ir naudota įranga. Galbūt lėčiau veikianti, mažiau funkcionali, nes technologijos nuolat tobulėja, tačiau jos tikslumas neprastesnis. Tarkime, jei ką tik mokslus baigęs geodezininkas ar matininkas nori įsigyti įrangą, o finansavimo nėra, jis gali nusipirkti naudotą įrangą, kuri kelis kartus pigesnė, ir taip pradėti savo karjerą. Užsidirbęs pinigų, galės nusipirkti naują,“ – sakė pašnekovas.

Teikia ir serviso paslaugas

„Dažniausiai matavimų tikslumas sumažėja ar „nusimuša“ dėl netinkamos įrenginio priežiūros ar panaudojimo. Oro sąlygos turi įtakos, bet ir priežiūra svarbi. Sakykime, buvo dirbta lietuje, o grįžus namo įrenginys liko uždarytas dėžėje. Negerai. Optika, vidiniai mechanizmai yra labai delikatūs. Garai, šaltis, šiluma, pelėsis ar kiti veiksniai gali neigiamai paveikti prietaisus. Pastarieji turi būti kruopščiai prižiūrimi: po darbo nuvalomi, natūraliai išdžiovinami, nemėtomi, netrankomi“, – patarė R. Abromavičius.

Matavimo įrenginio tikslumas – kitas faktorius, kuris turi būti peržiūrimas periodiškai. Geodezijoje viena iš pagrindinių sąlygų yra įrangos tikrinimas ir kontrolė. Pačiame elektroniniame tacheometre dažniausiai būna įdiegtos kontrolinės programos, kuriomis nustatomi nuokrypiai ar neatitikimai. Jei nepavyksta atkurti matavimo tikslumo patiems, būtina kreiptis į servisą. Tai ignoruojant galima „prisimatuoti“ tiek, kad visa tai vėliau itin brangiai kainuos. Netikslūs matavimo rezultatai statybos aikštelėje ar sklypų ribų matavimuose gali atnešti didelių nuostolių ir nemalonumų.

„Paprastas pavyzdys, tarkime, neteisingai išmatuojamas aikštelės posvyris ar atraminės tilto kolonos, kai pagal pažymėtas gaires supilamas didelis kiekis betono. Vėliau išaiškėja, kad aikštelės nuolydis gavosi į priešingą pusę, nei buvo suprojektuota, arba kolona išlieta kitoje vietoje, nei jai priklauso būti. Tokiu atveju gali kilti didelė problema“, – paaiškino bendrovės vadovas.

Įmonė „GPS partneris“ turi gamintojo sertifikuotą aptarnavimo centrą, esantį Rygoje, kuriame atliekamas įrangos garantinis ir pogarantinis aptarnavimas, įrangos priežiūra, reguliavimas ir kalibravimas. Į minėtą centrą tvarkytini įrenginiai dažniausiai siunčiami per siuntų tarnybas. Teikiamos paslaugos trukmė – vos iki 3 dienų. Jei centre nepavyksta atkurti normalaus įrenginio veikimo ar techninės būklės, jis siunčiamas į gamintojo servisą Vokietijoje arba Šveicarijoje.

„Serviso metu klientams duodame lygiaverčius pakaitinius įrenginius. Tokiu atveju yra pasirašoma nuomos ir materialinės atsakomybės sutartis. Galbūt ne visada pavyksta duoti klientui tos pačios klasės įrenginį, bet visada stengiamės, kad klientas nepatirtų diskomforto. Beje, tokie atvejai, kai įrenginys remontuojamas ilgiau kaip savaitė – reti, per pastaruosius 5 metus buvo gal tik koks vienas kartas“, – pridūrė R. Abromavičius.

http://www.zurnalastransportas.lt/

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus