ltzh-CNenfrdeplrues

visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Mokesčių pakeitimai

Mokesčių pakeitimai Mokesčių pakeitimai

Mokesčių pakeitimai nuo 2014 m. Lietuvos Respublikos Vyriausybė: Mokesčių pakeitimais siekiama gyventojų pajamų ir kapitalo apmokestinimo balanso. Vyriausybės pasitarime pritarta mokesčių įstatymų projektams, kuriais siekiama subalansuoti mokesčių naštą – padidinti mažiausiai uždirbančių žmonių pajamas ir tolygiau apmokestinti kapitalą. Gyventojų pajamų mokesčio (GPM), Pelno mokesčio, PVM bei Akcizų įstatymų pakeitimai parengti, remiantis Finansų ministerijos atliktais ekonominės naudos apskaičiavimais bei Ministro pirmininko sudarytos mokesčių darbo grupės siūlymais.

Teikiamomis GPM įstatymo pataisomis siūloma 100 litų padidinti neapmokestinamųjų pajamų dydį (NPD) – iki 570 litų asmeniui, taip sumažinant mažiau uždirbančiųjų mokestinę naštą. Dėl šios pakeitimo 1000 litų gaunančio gyventojo grynosios pajamos padidėtų 21 litu. Šiam NPD padidinimui įgyvendinti iš valstybės biudžeto papildomai reikės apie 150 mln. litų.

Papildoma paskata vaikus auginančioms šeimoms – siūlymas nustatyti 200 litų papildomą NPD ir už pirmą vaiką. Šiuo metu taikomas 100 litų NPD. Dėl šio įstatymo pakeitimo šeimos arba vaiką auginančio vieno asmens grynosios pajamos padidės 15 litų. Priėmus abi šias pataisas, pavyzdžiui, minimalų darbo užmokestį gaunančio ir vaiką auginančio asmens grynosios pajamos per mėnesį padidės 36 litais.

Siekdama palengvinti socialiai pažeidžiamiausių gyventojų padėtį, Vyriausybė siūlo 2014 metams pratęsti lengvatinio 9 proc. PVM tarifo šildymui ir karštam vandeniui galiojimo terminą.

Taip pat siūloma pratęsti lengvatinį 5 proc. tarifą kompensuojamiesiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms, nenustatant jos galiojimo termino.

Verslo investicijas siekiama paskatinti siūlant dar 5 metams nustatyti pelno mokesčio lengvatą į esminį technologinį atsinaujinimą investuojančioms įmonėms. Pagal galiojančias Pelno mokesčio įstatymo nuostatas, šiuo metu jos gali iki 50 proc. sumažinti apmokestinamąjį pelną 2009-2013 m. patirtomis išlaidomis. Lengvata siekiama didinti įmonių produktyvumą ir verslo konkurencingumą.

Vyriausybė pritaria įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus bus teisingiau paskirstyta mokestinė našta, labiau apmokestinant kapitalą. Pelno mokesčiu siūloma apmokestinti prie pajamų šaltinio visas užsienio įmonėms mokamas išmokas už stebėtojų tarybos narių veiklą, taip užtikrinant visų tokių išmokų apmokestinimą, nepriklausomai nuo to, kada ir kaip jos mokamos.

Taip pat praplečiama GPM bazė. Pritarta siūlymui naikinti lengvatą palūkanoms už gyventojų suteiktas paskolas įmonėms ar gyventojams, tokiu būdu užkertamas kelias piktnaudžiavimams dvigubu neapmokestinimu (įmonės atskaito palūkanas iš apmokestinamųjų pajamų, o gyventojams jos yra neapmokestinamosios pajamos).

GMP objektas bus ir nenuolatinių Lietuvos gyventojų iš Lietuvoje veikiančių įmonių gautos tų įmonių stebėtojų tarybos bei valdybos narių visos išmokos, ne tik tantjemos. Taip būtų užtikrintas visų tokių išmokų apmokestinimas 15 proc. GPM tarifu, nepriklausomai nuo to, kada ir kaip jos mokamos.

Pritarta siūlymui 15 proc. tarifu apmokestinti indėlių ir skolos vertybinių popierių palūkanas, kai gautų palūkanų suma viršija 10000 litų. Toks pat tarifas būtų taikomas didesnėms nei 10000 litų pajamoms (skirtumui tarp pardavimo ir pirkimo kainos), gautoms, pardavus vertybinius popierius.

Tuo pat metu siūloma nustatyti, kad visam paskirstytajam pelnui, įskaitant dividendus, būtų taikomas 15 proc. GPM tarifas. Šiuo metu dividendams taikomas 20 proc. GMP tarifas.

Vykdant įsipareigojimus Europos Sąjungai, kitąmet siūloma didinti rūkalų akcizą. Cigarečių akcizo specifinį elementą padidinus iki 157 Lt/1000 cigarečių, pakelis rūkalų pabrangtų apie 0,30 lito, cigarų ir cigarilių akcizą pakėlus iki 93 Lt/kg, pigiausių cigarilių pakelis pabrangtų apie 0,21 lito.

2014 m. taip pat siūloma didinti kai kurių svaigiųjų gėrimų akcizus.

Alaus akcizą siūloma didinti nuo 8,5 iki 9,35 lito už 1 proc. faktinės tūrinės alkoholio koncentracijos už hektolitrą produkto.

Vyno ir kitų fermentuotų gėrimų, kurių faktinė tūrinė etilo alkoholio procentais yra ne didesnė kaip 8,5 procento, – nuo 58 litų iki 85 litų už produkto hektolitrą, kurių faktinė tūrinė alkoholio koncentracija procentais didesnė nei 8,5 proc. – nuo 198 iki 225 litų už produkto hektolitrą, etilo alkoholio - nuo 4416 iki 4460 litų už gryno etilo alkoholio hektolitrą.

Tarpinių produktų, kurių faktinė tūrinė alkoholio koncentracija yra ne didesnė kaip 15 proc., akcizą siūloma didinti nuo 216 iki 281 lito, o kurių koncentracija didesnė nei 15 proc. – nuo 304 iki 400 litų už produkto hektolitrą.

Dėl tokio akcizų tarifų padidinimo poveikis šių produktų 0,5 litro kainai būtų toks: alus galėtų pabrangti apie 0,03 lito; vynai ir kiti fermentuoti gėrimai, kurių faktinė tūrinė alkoholio koncentracija yra ne didesnė nei 8,5 procento – apie 0,16 lito; tiek pat brangtų ir stipresnės nei 8,5 proc. alkoholio koncentracijos vynai ir fermentuoti gėrimai; tarpiniai produktai, kuriuos faktinė tūrinė alkoholio koncentracija neviršija 15 proc. - apie 0,39 lito, kurių viršija 15 proc. – apie 0,58 lito ir etilo alkoholis – apie 0,11 lito.

Mokesčių įstatymų pakeitimų paketą Vyriausybė ketina Seimui pateikti šią savaitę.

Vyriausybė taip pat pavedė Finansų ministerijai parengti siūlymus dėl bankų ir draudimo įmonių pelno apmokestinimo tobulinimo. Bendradarbiaujant su Seimo Biudžeto ir finansų komitetu tuo klausimu bus ieškoma priimtino sprendimo.

Mokesčių sistemos peržiūra, kuri aprėps ir „Sodros“ pertvarką, bus tęsiama. Naujus sprendimus planuojama įgyvendinti nuo 2015 m.

Taip pat bus ieškoma sprendimo taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą šviežiai atšaldytai mėsai. Tačiau iki lengvatą įteisinant turės būti pasiektas trišalis valdžios, gamybininkų ir prekybininkų susitarimas, kad šio produkto ir jo gaminių kainos užtikrintai sumažės, o gautas PVM tarifo mažėjimo efektas bus išnaudojamas konkurencingumui rinkoje stiprinti.

Daugiau informacijos: www.lrv.lt

Mokesčių pasikeitimai 2013 metais
2013 metais numatomi pokyčiai mokesčių srityje susiję su įsipareigojimais Europos Sąjungai, dėl kurių keisis dyzelino ir tabako gaminių akcizai, ir Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatomis.

PVM lengvatos

Seimo sprendimu nuo kitų metų įsigalios lengvatinis 9 proc. PVM tarifas keleivių ir bagažo vežimo reguliariaisiais maršrutais paslaugoms, laikraščiams, žurnalams ir kitiems periodiniams leidiniams bei 5 proc. tarifas neįgaliųjų techninės pagalbos priemonėms ir jų remontui. Taip pat nuolat galioja 9 proc. tarifas knygoms ir neperiodiniams leidiniams.

Vyriausybė siūlo dar vieneriems metams pratęsti lengvatinio 9 proc. PVM tarifo taikymą centralizuotam šildymui ir karštam vandeniui bei lengvatinį 5 proc. PVM tarifo taikymą kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių tiekimui.

Numatoma, jog dėl visų PVM lengvatų valstybės biudžetas gaus 472 mln. litų mažiau pajamų, tačiau nepratęsus PVM lengvatos vaistams maždaug 191 mln. litų didėtų Privalomojo sveikatos draudimo fondo išlaidos kompensuojamiems vaistams. Dėl šios priežasties bendras neigiamas poveikis viešiesiems finansams mažesnis – apie 281 mln. litų.

Akcizai

Šiais metais baigiasi dyzelino akcizo pereinamasis laikotarpis, kuris truko nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą. Dėl šios priežasties nuo kitų metų sausio numatoma padidinti akcizo tarifą dyzelinui nuo 1 043 Lt iki ES reikalaujamo minimumo – 1 140 Lt už 1 000 litrų.

Nors Lietuva ir didina akcizą dyzelinui, jis ir toliau tradiciškai liks vienas mažiausių Europos Sąjungoje.

Finansų ministerijos skaičiavimais, dėl didinamo akcizo vidutinė dyzelino litro kaina degalinėse galėtų padidėti apie 12 centų (įskaitant poveikį PVM). Tačiau konkretūs kainų pokyčiai priklausys nuo naftos ir jos produktų kainų tendencijų pasaulinėje rinkoje, naftos perdirbėjų bei pardavėjų kainodaros ir kitų veiksnių.

Nors pastaraisiais metais Lietuva taikė patį mažiausią akcizą Europos Sąjungoje, dyzelino kainos be mokesčių Lietuvoje nuolat būdavo didesnės nei kaimyninėse šalyse. Ypač ryškus kontrastas su Estija, kur dyzelino akcizas didesnis nei Lietuvoje, o kainos degalinėse skirdavosi nežymiai. Tuo tarpu dyzelino kaina be mokesčių Estijoje nuolat būdavo mažesnė keliolika ar net keliasdešimt centų už litrą.

Finansų ministerija taip pat analizavo padėtį Lietuvos didmeninėje bei kaimyninių Europos Sąjungos šalių mažmeninėse rinkose, į kurias degalus tiekia „Orlen Lietuva“. Tendencijos liudijo, kad kaimyninių šalių mažmeninės rinkos žymiai operatyviau reagavo į pokyčius, įskaitant ir laikotarpius, kai „Orlen Lietuva“ mažino degalų kainas.

Planuojama, jog dėl padidinto akcizo dyzelinui valstybės biudžetas 2013 metais gautų apie 94 mln. litų papildomų pajamų.

Pagal ES reikalavimus akcizo tarifas Lietuvoje nuo 2018 m. visoms cigaretėms turės būti ne mažesnis nei 311 litų (dabar 232 litų) už 1000 cigarečių. Tam, kad būtų išvengta staigaus akcizo šuolio, akcizas didinamas palaipsniui – pirmasis etapas vyko 2012 metais, kai minimalus akcizų tarifas Lietuvoje nuo kovo visoms cigaretėms keitėsi nuo 221 iki 232 litų už 1000 cigarečių, specifinis elementas didėjo nuo 132 Lt iki 140 Lt už 1000 cigarečių.

Planuojama, kad nuo kitų metų kovo įsigalios 244 litų už 1000 cigarečių minimalus akcizų tarifas, o specifinis elementas bus 148 Lt už 1000 cigarečių. Dėl šios priežasties cigarečių pakelis vidutiniškai galėtų pabrangti apie 30 centų, tačiau konkrečių kainų pokyčiai priklausys nuo gamintojų ir didmenininkų kainodaros sprendimų.

Nuo 2013 m. kovo didės akcizų tarifas cigarams ir cigarilėms iki 88 Lt už kilogramą. Kitam rūkomajam tabakui akcizų tarifas didės nuo 2013 m. sausio 1 d. ir bus 163 Lt už kg.

Planuojama, jog dėl padidintų akcizų tabako gaminiams valstybės biudžetas 2013 metais gautų apie 19 mln. litų papildomų pajamų.
Daugiau informacijos: www.finmin.lt

VMI: Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka nuo 2012 metų:

Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimai; Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius pakeitimai; Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo pakeitimai; Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pasikeitimai; Įmokų į Garantinį fondą pasikeitimai; Akcizų įstatymo pakeitimai; Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai; Mokesčio už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise įstatymo pakeitimai; Gyventojų turto deklaravimo įstatymo pakeitimai; Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimai; Naujienos smulkiesiems verslininkams dėl veiklos vykdymo įsigijus verslo liudijimus ir dėl kasos aparatų naudojimo nuo 2012 m. sausio 1 dienos

Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka nuo 2012 metų

Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimai

Mokesčio už valstybinius gamtos išteklius pakeitimai

Naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymo pakeitimai

Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pasikeitimai

Įmokų į Garantinį fondą pasikeitimai

Akcizų įstatymo pakeitimai

Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai

Mokesčio už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise įstatymo pakeitimai

Gyventojų turto deklaravimo įstatymo pakeitimai

Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimai

Naujienos smulkiesiems verslininkams dėl veiklos vykdymo įsigijus verslo liudijimus ir dėl kasos aparatų naudojimo nuo 2012 m. sausio 1 dienos

Daugiau informacijos: www.vmi.lt

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus