visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Naujosios kartos Audi bei Volkswagen automobilių variklių vėlavimas – Galingas LT meistrai tai išspręs

Naujosios kartos Audi bei Volkswagen automobilių variklių vėlavimas – Galingas LT meistrai tai išspręs Naujosios kartos Audi bei Volkswagen automobilių variklių vėlavimas – Galingas LT meistrai tai išspręs

GALINGAS LT, UAB

www.galingas.lt

Daugelis vairuotojų, įsigijusių naujus arba neseniai pagamintus „Audi“ automobilius su 50TDI (trijų litrų darbinio tūrio) dyzeliniais arba benzininiais varikliais, skundžiasi neadekvačia variklio reakcija į vairuotojo veiksmus. Pagrindiniai modeliai su minėtais 50TDI varikliais: Audi A6, Audi A7, Audi A8, Audi Q5, Audi Q7, Audi Q8. Dažnai problemomis skundžiasi ir Volkswagen Touareg ir kitų modelių su kiek kitokiais „trilitriniais“ dyzeliniais varikliais, pagamintais po 2018 m., savininkai. Pasitaiko ir 2.0 TDI variklių, pagamintų 2019 metais, kurie turi panašią problemą. Angliškai kalbančiose šalyse problema dažnai įvardijama tiesiog „throttle lag“.

Jau pakankamai garsiu tapęs „dviejų sekundžių lagas“, t.y. pauzė tarp akceleratoriaus paspaudimo ir realaus pagreitėjimo pradžios dažnai yra toks didelis, kad tam tikrose situacijose toks variklio elgesys daugeliui vairuotojų kelia ne tik nepasitenkinimą, bet anot daugelio – padidina eismo įvykių riziką dėl sunkiai prognozuojamo variklio elgesio. Toks variklių „vėlavimas“ iš tiesų erzina, be to – yra pavojingas. Pagrindinė problema egzistuoja 1000 – 2000 sūkių per minutę diapazone.

Iš kur atsirado „vėlavimas“?

Nauji Euro 6 vidaus degimo variklių taršos reikalavimai ir naujoji WLTP (angl. world harmonized light-duty vehicles test procedure) sertifikavimo sistema (juos apžvelgsime plačiau) lėmė tai, kad po 2018 metų vidurio pagamintų minėtų variklių valdymas buvo pakeistas taip, kad tam tikromis sąlygomis automobilis jokiu būdu neviršytų numatyto teršalų kiekio: pagrindinis dėmesys skirtas azodo oksidų emisiją sumažinti gana drastiškai: 43%. Dėl savo konstrukcijos tai stipriai atsiliepė būtent 50TDI variklio darbui. Taip pat – ir kitiems, tačiau pagrindinė problema – trijų litrų darbinio tūrio dyzeliniame variklyje.

Visi Europos Sąjungoje nuo 2014 – 2015 m. gaminami automobiliai (su labai retomis išimtimis) turi Euro 6 taršos atitikimo sertifikatus. Taip jau yra, kad kai kurie automobiliai yra „labiau Euro 6“ nei kiti. Nuo savo atsiradimo, Euro 6 taršos standartas yra atnaujinamas, ir šiai dienai turime štai tokias jo versijas, galiojančias tiek dyzeliniams, tiek benzininiams vidaus degimo varikliams:

Euro 6b (taikomas nuo 2015 m. rugsėjo);

Euro 6c (WLTP įtaka, taikomas nuo 2018 m. rugsėjo);

Euro 6d-temp (taikomas nuo 2019 m. rugsėjo);

Euro 6d (taikytinas nuo 2021 m. sausio).

Dėl gana drastiškų pokyčių taršos matavime įvedus WLTP sertifikavimo sistemą, teko gana stipriai pakoreguoti kai kurių variklių valdymo programinę įrangą, ko rezultate tam tikromis sąlygomis vairuotojai ir pasigenda tos dinamikos ir variklio reakcijos, kurios tikisi. Variklių „vėlavimo“ problema išties įgauna didelį mastą, ir nėra iki galo aišku, kaip ją spręsti su gamintojo ar jo atstovų pagalba: tiesiog yra standartai, į kuriuos privaloma „tilpti“, ir yra varikliai kurie jau buvo suprojektuoti ir pagaminti iki tiems standartams sugriežtėjant. Kaip greičiausiai numanote, visos susidariusios situacijos pagrindas – 2015 metais į paviršių iškilęs VAG koncerno „Dieselgate“ skandalas.

 Problema ir jos sprendimas iš programinės pusės

Vertinant programinę minėtų variklių valdymo dalį, galima pastebėti itin stipriai apribotą sukimo momentą iki >2000 sūkių per minutę. Taip pat – „kranai užsukti“ ir kitiems pagrindiniams šiuolaikinio vidaus degimo variklio valdymo parametrams: žemuose sūkiuose gana drastiškai sumažintas kuro kiekis, kuro slėgis, turbinos slėgis, reakcija į akceleratoriaus pedalo spaudimą, ir kiti mažiau svarbūs parametrai. Taip pat prie viso proceso prisideda ir tam tikri apribojimai automatinės pavarų dėžės valdyme.

Išsamiai išanalizavus situaciją, ir turėdami galimybę keletą automobilių su minėtais varikliais testuoti ilgą laiką, radome būdus šioms problemoms išspręsti. Variklių „vėlavimas“ iš esmės dingsta, o toks darbas trunka nuo penkių valandų iki visos darbo dienos.

Automobilis turi galiojančią gamintojo garantiją. Ar ji bus nutraukta?

Kadangi minėta tema yra gana jautri dėl to, jog absoliuti dauguma šių automobilių turi galiojančią gamintojo garantiją, o gamintojų atstovai savo ruožtu yra patenkinti, jog klientai randa būdą išspręsti kamuojančią problemą ir nebereiškia priekaištų, situacija yra neformali. Taigi – oficialiai negalime teigti, jog automobilis neteks gamintojo garantijos, tačiau tuo pat metu – ir absoliučiai garantuoti, jog ji išliks. Sprendimas ir saugiklis – abi pusės po problemos išsprendimo turi atlikti tam tikrus namų darbus – jie nesudėtingi, ir ilgai netrunka.

Ar problema aktuali tik Audi 50TDI 3L darbinio tūrio dyzeliniams varikliams?

Ne visai. Panašūs, tačiau kiek kitaip sprendžiami „throttle lag”  simptomai galioja kai kuriems Volkswagen Touareg 3.0TDI (2018+), Volkswagen Tiguan bei kitiems Volkswagen / Audi / Skoda / Seat modeliams su 2.0TDI varikliais (2018+), 1.5TFSI (2018+). Kiti varikliai šiuo metu bandomi, renkama informacija.

„Galingas LT“ teikiamos paslaugos lengviesiems automobiliams:

  • Variklio galios didinimas ir nestandartiniai programavimo darbai.
  • Variklių galios matavimas 4x4 stendu.
  • DPF suodžių filtrų plovimas mechaniniu būdu.
  • Ekologinių sistemų DPF / EGR / AdBlue (SCR) ir kt. darbo korekcija.
  • Oro įsiurbimo kolektoriaus sklendžių darbo korekcija.
  • Žalingos „Dieselgate“ programinės įrangos panaikinimas Volkswagen, Audi, Škoda, Seat automobiliams.
  • „Dieselgate“ variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai.
  • VAG ir BMW automatinių pavarų dėžių programavimas.
Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus