Šiuolaikinėje rinkoje gausu įvairių prekių ir paslaugų tiekėjų, kurie vienokiais ar kitokiais būdais vis dar moka pritraukti naujus klientus ar nustebinti jau esamus. Tarp senbuvių rinkos žaidėjų, turinčių aiškias veiklos kryptis, tikslus ir daugybę metų patirties vis dažniau atsiranda ir naujų prekės ženklų, kurie sugeba pritraukti ne mažesnius pirkėjų srautus, o kartais geba sugeneruoti ir didesnius pardavimus.
Konkurencijai vis didėjant, reikšminga žinoti svarbiausius aspektus, tokius kaip prekės ženklo individualumo svarba, vartotojų pritraukimas, savalaikė reklama, geras prieinamumas ir patikimumas, kurie padėtų sukurti stiprų prekės ženklą. Sėkmingas naujo prekės ženklo įvedimas į rinką gali užtikrinti sklandų jo vystymą ir spartesnę verslo plėtrą ateityje.
Būkite pastebimi iš pirmo žvilgsnio
Prekinių ženklų gausa šiuolaikiniame pasaulyje yra stulbinama. Nors tikslų jų skaičių įvardyti sunku dėl vis naujų atsirandančių, ar senų išregistruojamų prekės ženklų, skaičiuojama, kad pasaulyje jų yra daugiau nei 100 milijonų. Tad kaip išsiskirti iš tokios gausos ir įveikti konkurenciją?
Svarbiausia individualumas – sugalvokite kažką naujo, dar nematyto, į ką kliento akis nukryptų iškart. Svarbiausi elementai šiame procese yra lengvai įsimenamas ir prekės ženklo prasmę ar idėjos vertybes atspindintis logotipas, tam tinkamų spalvų pasirinkimas, šriftas, vartotojui patogi ir lengvai prieinama svetainė ir vizualiniai elementai, kurie padėtų iš pirmo žvilgsnio atpažinti jūsų prekės ženklą, o kartu ir jo tikslą ir vertybes.
Vartotojui įsiminus jūsų prekės ženklo vizualinį pateikimą jis galės greitai susieti jį su jūsų teikiamomis paslaugomis ar parduodamomis prekėmis.
Ryšys su vartotoju
Konkurencingoje rinkoje labai svarbus ryšio užmezgimas su klientu. Jūsų prekės ženklas turi nešti žinutę bei atitikti tam tikras vertybes, kurios pritrauktų klientus būtent iš emocinės pusės bei lengvai leistų jiems atsakyti į klausimą, kodėl jie renkasi būtent jus.
Per vertybių ir emocijų prizmę skatinamas vartotojų pasitikėjimas prekės ženklu, kuriamas lojalumas. Per emocinę prizmę jūs galite įrodyti jog būtent jūsų, o ne konkurentų, produktas ar paslauga klientui yra tinkamiausia.
Šiuolaikinėje rinkoje labai svarbios tvarumo, ekologijos temos, todėl vartotojas remdamasis šiomis vertybėmis gali teikti pirmenybę būtent tam prekės ženklui, kuris taip pat vadovaujasi tokia pačia ideologija - naudoja tvarias pakuotes, stengiasi mažinti pristatymo kaštus, prisideda prie labdaringų organizacijų veiklos.
Užmezgant ryšį su vartotoju lengvai sukuriama tikslinė auditorija į kurią galima koncentruotis kuriant reklamas, plečiant produktų liniją ar auginant verslą ateityje.
Reklamos svarba
Norint užtikrinti sėkmingą prekės ženklo gyvavimą, svarbu užtikrinti jo matomumą rinkoje. Kone pagrindinis elementas - tai prekės ženklo žinomumo didinimas, t.y. reklama. Susikurkite unikalią rinkodaros strategiją pritaikytą jūsų tikslinei auditorijai. Kuo daugiau skirtingų kanalų pasirinksite, tuo labiau išplėsite savo prekės ženklo matomumo ribas.
Nebijokite eksperimentuoti – jei nepasiteisino reklama televizijoje, bandykite laikraštį ar radiją, stenkitės būti kuo daugiau matomi paieškos sistemose, o taip pat ir nuo šiuolaikinio marketingo neatsiejamoje socialinėje medijoje.
Norint įveikti konkurenciją, atkreipkite dėmesį į savo prekės ženklą išsiskirdami iš kitų, išbandykite naujus, neįprastus komunikacijos kanalus, susikurkite unikalų ir individualų bendravimo su klientais stilių, pasitelkite nuomonės formuotojus ar vartotojų generuojamo turinio kūrėjus.
Pasiekiamumo užtikrinimas
Tam, kad nepasimestumėte tarp konkurentų, turite užtikrinti prekės ženklo prieinamumą. Vien reklama to nepadarysite – jūsų prekės ar produktai turi būti prieinami, kad vartotojai galėtų įgauti pasitikėjimą ir įvertinti jūsų siūlomų produktų ar paslaugų kokybę. Prieinamumą galite užtikrinti skirtingų prekybos vietų palaikyme - plėtoti tiek internetinę prekybą, tiek fizines parduotuves ar klientų aptarnavimo centrus.
Labai svarbu, jog klientas įsitikintų, kad gali į jus kreiptis bet kokiu klausimu – investuokite į klientų aptarnavimą. Malonus bendravimas, atsakymų greitis ir išsamumas, lengvas pasiekiamumas tiek internetinėje, tiek fizinėje parduotuvėje didina pasitikėjimą ir klientų lojalumą. Vartotojas vadovaudamasis teigiama patirtimi žinos, jog jūsų prekės ženklui jis yra svarbus norės sugrįžti.
Pardavimo taškų svarba
Internetinė prekyba šiuolaikinėje rinkoje kritiškai svarbi. Daugeliui vartotojų apsipirkinėjant internetu svarbu tinkamai paruošti savo svetainę. Kad sukurtumėte gerą pirmąjį įspūdį apie savo parduotuvę, pritaikykite ją vartotojui: pasitelkite unikalų, kokybišką dizainą, kuris pridėtų pasitikėjimo svetaine, užtikrinkite lengvą navigaciją, kategorizuokite produktus bei išlaikykite aiškų pirkimo procesą.
Sukurkite vartotojams daugiau galimybių apsipirkti pas jus – pridėkite keletą skirtingų mokėjimo bei pristatymo būdų. Išskirkite aiškias prekių kategorijas, kad vartotojas lengvai rastų jam reikiamus produktus ir sutaupytų laiko – tai privers jį sugrįžti pas jus dar kartą.
Pasiekiamumas fizinėse parduotuvėse leidžia klientams pamatyti jūsų produktą realiai ir tai gali būti papildomas ir paskutinis žingsnis padėti jam apsispręsti įsigyti jūsų prekę.
Gyvas kontaktas su vartotoju yra informatyvesnis, vietoje galima atsakyti į iškilusius klausimus ar plačiau papasakoti apie prekes ar paslaugas, o taip pat supažindinti su produktu ir netikėtai į parduotuvę užklydusius smalsuolius.
Kainų konkurencingumas
Turint stiprų prekinį ženklą konkurencingoje rinkoje, svarbu užtikrinti ir konkurencingas kainas, kadangi būtent jos vartotojui dažniausiai yra vienas iš pagrindinių pirkimo rodiklių.
Kad galėtumėte kainomis konkuruoti su rinkos varžovais, iš pradžių atlikite išsamią analizę - išsiaiškinkite, kokiomis kainomis panašius produktus pardavinėja kiti pardavėjai. Nepamirškite įvertinti ir pristatymo, pakuotės, transporto kaštus, kurie gali stipriai pakeisti prekės ar paslaugos kainą.
Pasirinkite jums tinkamiausią kainodaros strategiją – įvertinkite, koks yra jūsų prekybos tikslas: pasiūlyti kuo mažesnę kainą, sukurti logišką kainos ir kokybės santykį ar pritraukti vienetinius klientus jiems pasiūlant tik aukščiausios kokybės prekes ar paslaugas.
Sukūrę tinkamą kainodarą savo prekės ženklui sudarysite sąlygas tolimesniam jo augimui ir verslo plėtrai.